Фізика

Приклад контрольної роботи

8 клас  

Додаткові задачі до теми

"ККД теплових двигунів"

  images (4).jpgЗадача 26.1. За 3 год роботи газова турбіна, ККД якої дорівнює 40%, використала 628 кг гасу. Яку потужність розвинула турбіна?
images (4).jpgЗадача 26.2. Літак має чотири двигуни, кожний з яких розвиває силу тяги 30 кН і має ККД 30%. Обчисліть витрату гасу на переліт 2000 км.

images (4).jpgЗадача 26.3. Судно на підводних крилах “Метеор” розвиває потужність 1500 кВт при  ККД двигуна 40%. Визначте витрати палива на одиницю шляху при швидкості судна 72 км/год. Питома теплота згорання палива становить 50 МДж/кг.

images (4).jpgЗадача 26.4. Автомобіль, рухаючись із середньою швидкістю 144 км/год, втратив 8 кг дизельного палива на 100 км шляху. Визначте середню потужність і середню силу тяги автомобіля на всьому шляху, якщо ККД його двигуна 30%.

images (4).jpgЗадача 26.5. У залізній коробці масою 200 г міститься 100 г свинцю за температури 27°C. Яку масу природного газу потрібно спалити, щоб розплавити свинець? Вважайте, що на нагрівання коробки зі свинцем витрачається 40% енергії, яка може виділитися в ході повного згорання газу.


7 клас 
Додаткові задачі до теми
еханічний рух"
      Перший потяг їде зі швидкістю 20 м/с, а на зустріч йому по сусідній колії рухається другий потяг зі швидкістю 36 км/год. Скільки часу потяги будуть проїжджати один повз одного, якщо перший потяг має довжину 900 м, а другий 600 м?
     Перші 3 години катер рухався зі швидкістю 35 км/год, а наступні 15 хв. - зі швидкістю 40 км/год. Визначте шлях, який пройшов катер за весь час руху.
     Рухаючись прямолінійно рівномірно, тіло за 10 с пройшло 200 см. За скільки годин це тіло, рухаючись із тією самою швидкістю й у тому самому напрямі, пройде шлях 36 км?





8 клас 
Додаткові задачі до теми
"Рівняння теплового балансу"
1.   Щоб охолодити розжарену до 100°С чавунну сковорідку масою 2 кг, у неї наливають 0,5 л води при температурі 12°С. До якої температури охолоне сковорідка?
2.    2. У воду масою 400 г, узяту за температури 20°С , додали 100 г гарячої води, що має температуру 70°С. Якою буде кінцева температура води? Вважайте, що теплообмін із довкіллям не відбувається.
3.    3.  Під час згоряння дров цегляна піч масою 2 т отримала 88 МДж теплоти і нагрілася від 10°С до 60°С. Визначте питому теплоємність цегли.
4.   4. На скільки градусів підніметься температура сталевої деталі масою 8,4 кг, якщо їй передати таку ж кількість теплоти, яка потрібна для нагрівання 900 г води на 15 °С?

5.   5. У воду масою 1 кг, що має температуру 100С, вливають 800 г окропу. Яку кількість теплоти передано навколишньому середовищу до того моменту, коли температура води стала 350С?


   




7 клас урок № 1

Урок № 1. ФІЗИКА ЯК ФУНДАМЕНТАЛЬНА НАУКА ПРО ПРИРОДУ. РЕЧОВИНА І ПОЛЕ. ФІЗИЧНІ ТІЛА Й ФІЗИЧНІ ЯВИЩА. ЕТАПИ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У ФІЗИЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ. ЗВ'ЯЗОК ФІЗИКИ З ІНШИМИ НАУКАМИ

Тип уроку: урок-лекція.
Мета: формувати в учнів початкові уявлення про фізику як природничу науку, про зміст фізики, про фізичні тіла та явища; формувати інтерес до вивчення фізики, розширювати кругозір учнів.
Обладнання та наочність: електрична схема з лампочкою, камертон, магніт з металевими ошурками, демонстрація процесу плавлення парафіну та процесу кипіння води.
Відеофрагмент: фізичні явища (блискавка, полярне сяйво, політ птиць, рух автомобіля тощо).
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
III. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ
Запитання для фронтального опитування
• Що таке природа?
• Які науки про природу вам відомі? Що вони вивчають?
• Що вивчає фізика?
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
План вивчення нової теми
• Матерія. Види матерії: поле та речовина.
• Фізичні тіла.
• Фізичні явища.
• Фізичні дослідження.
• Спостереження.
• Експеримент.
• Теоретичні дослідження.
• Фізична модель.
• Фізична теорія. Фізичні закони.
• Зв’язок фізики з іншими науками.
• Фізика в техніці та на виробництві.
• Фізика в побуті.
Опорний конспект






                                                                       Матерія

                                   
                                                 Речовина                                 Поле

Фізичні явища
Фізичні явища
Приклади
Характерні прояви
Теплові Нагрівання води, процес плавлення льоду, процес випаровування рідини Змінюється агрегатний стан речовини або змінюється температура речовини в заданому агрегатному стані
Світлові


Механічні


Електричні


Магнітні


Звукові



Методи фізичних досліджень
Експериментальні
Теоретичні
Спостереження
Експеримент
Гіпотеза
Моделювання
Математичний
розрахунок





Послідовність етапів фізичних досліджень




Початкові      Спостереження,     Теоретичні       Перевірка       Нове
 знання           експеримент    дослідження       гіпотези               знання
                                             гіпотеза    експеримент     


V. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ
• Що вивчає фізика?
• Чому фізику вважають основою техніки?
• Які види матерії вам відомі?
• Що називають фізичними тілами?
• Що називають фізичними явищами? Наведіть приклади різних фізичних явищ.
• Які методи досліджень використовує фізика?
• Як ви розумієте вислів А. Ейнштейна «Наука не є й ніколи не буде завершеною книгою...» ?

Демонстрування відеофрагментів з коментарем учнів щодо того, які фізичні явища відбуваються.
Розв'язування завдань із задачника (1.16-1.22).
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
• Вивчити конспект.
• Завдання за підручником: вивчити §§ 1,3; розв’язати вправу 1 письмово
_____________________________________________________
_____________________________________________________
• Завдання за задачником: №№ 1.30,1.31
_____________________________________________________
_____________________________________________________
• Додаткове завдання: розпочати роботу над навчальним проектом № 1
_____________________________________________________
_____________________________________________________

Немає коментарів :

Дописати коментар